Find vores pakkeløsninger for ventilation

Læs mere

Restsalg af VAGA-produkter

Se de ekstra gode priser

Find vores pakkeløsninger for ventilation

Læs mere

Find vores pakkeløsninger for varmepumper

Se mulighederne

Find gode tilbud på værktøj

Se denne måneds tilbud

Find gode tilbud på el og belysning

Se denne måneds tilbud

Find gode tilbud på VA-varer

Se denne måneds tilbud

Find gode tilbud på beslag

Se denne måneds tilbud
Vis alle produkter

Find vores pakkeløsninger for ventilation

Læs mere

Restsalg af VAGA-produkter

Se de ekstra gode priser

Find vores pakkeløsninger for ventilation

Læs mere

Find vores pakkeløsninger for varmepumper

Se mulighederne

Find gode tilbud på værktøj

Se denne måneds tilbud

Find gode tilbud på el og belysning

Se denne måneds tilbud

Find gode tilbud på VA-varer

Se denne måneds tilbud

Find gode tilbud på beslag

Se denne måneds tilbud
{{'{0} produkter' | aoStringReplace: result.Count}}

Din søgning gav desværre ikke noget resultat

Vi kunne desværre ikke finde noget ud fra søgningen: "{{searchString}}".

Prøv at søge efter nogle andre ord eller find varerne via kategorierne.

Søg varer


Du kan søge efter varenumre, EAN num, produktnavne og lign. 

Fugmann jagter ambassadører på Facebook

For el-installationsvirksomheden Fugmann A/S i Valby er Facebook det helt rigtige sociale medie til at opbygge et image og få skabt ambassadører for virksomheden.

For Fugmann A/S i Valby handler det ikke om at skabe direkte salg via Facebook, forklarer direktør og indehaver Henrik Fugmann. Virksomheden er nemlig fokuseret på erhvervskunder, så for Fugmann handler det ikke om at få skabt salgskontakt direkte til hr. og fru Jensen, derimod handler det om via Facebook at få skabt kendskab til virksomheden.
”Facebook er for os en meget nem måde at give information til de mennesker, der gerne vil vide, hvad vi laver, og hvilke løsninger vi tilbyder”, siger Henrik Fugmann.
“Vi får skabt noget kendskab til vores forretning, uden at det måske er til vores direkte kunder. Men vi når nogle mennesker, som måske i forvejen har en interesse, og med Facebook vil vi gerne skabe nogle gode ambassadører. Det kan sagtens være lærlingens forældre eller måske elektrikere, der på sigt er ude efter et job hos os”, siger Henrik Fugmann, der også fortæller, at firmaet også har en lukket Facebook-side, som fungerer som intranet.
“I forvejen havde vi en gammel intranet-side, men det var blot få medarbejdere, der brugte den. Med vores lukkede Facebook-side er det meget nemmere for de ansatte at dele informationer. Det kan være, at der er en medarbejder, der har brug for assistance til en sag eller spørger, hvor noget værktøj er henne, eller det kan være, at vi gerne vil informere alle om nye sikkerhedsblade”.

Flere likes

Henrik Fugmann fortæller, at målet selvfølgelig er at få så mange følgere som muligt. For på den måde vil virksomhedens opdateringer sprede sig som ringe i vandet hos vennernes venner:
“Vi har da et håb om at vi gerne vil nå de 1.000 likes inden jul. Vi sørger for at dele nyheder om vores virksomhed, gode historier om personalet, nye produkter og den slags. Og fremadrettet vil vi også lave flere konkurrencer for følgerne, for det er noget, som folk er glade for”.
Facebook har især vist sin effekt, når det er nogle mere jordnære og personlige opdateringer:
“Jeg kan se, at det, som folk synes er interessant, det er jo, når vi fx skriver en præsentation af vores nye lærling. Det kan være en update om, at han er god til at løbe i sin fritid osv. Det er også med til at understøtte historien om, at Fugmann lever op til sit ansvar over for vores unge mennesker, når vi tager lærlinge. Altså historier, der viser menneskene bag vores virksomhed”, siger Henrik Fugmann.
Og særligt når det gælder om rekruttering, er Facebook værd at anbefale:
“Når vi har ledige jobs, kan jeg se, at det er opdateringer, som bliver flittigt delt. Det er en kæmpe fordel for os, og det virker”.

Ulemper?

Selvfølgelig åbner en Facebook-side også mulighed for, at nogle utilfredse kunder kan boltre sig. Men det har endnu ikke været det store problem for Fugmann A/S.
“Vi havde en enkelt ansøger til en stilling, som begyndte at skrive lidt negativt, fordi han ikke fik jobbet. Men ellers har der ikke været problemer”, siger Henrik Fugmann.
Fugmann har valgt at hyre en freelancejournalist til at hjælpe med opdateringer, men hvis man er en mindre virksomhed, kan man godt klare det selv.
“Vores spidskompetence er jo ikke at skrive på de sociale medier, så derfor får vi hjælp udefra. Men det kan godt lade sig gøre at klare det selv. Det er jo nemt at tage et foto med din smartphone og skrive en hurtig opdatering. Du skal bare huske det!” slutter Henrik Fugmann.

 

FUGMANN A/S, VALBY. 100 medarbejdere. Løser primært opgaver inden for entreprise og service for erhvervskunder.