Hos AO har du en bred vifte af muligheder, hvad enten du ligger vægt på den lokale personlige betjening eller Brødrene A & O Johansens prisvindende online E-handelsløsninger. Uanset om du har brug for råd eller vejledning eller blot ønsker at bestille varer ved hjælp af AO app`en til smartphone, webportalen ao.dk, ringer til dit kundeteam eller kontakter din salgskonsulent – er der aldrig langt til din nærmeste AO.
Brug app’en eller AO.dk
Vil du bestille varer, tjekke lagerstatus, læse nyhedsbreve oma.. Du kan også bruge den såkaldte ‘straks-afhentningsfunktion på ao.dk’. Med den kan du bestille varer til afhentning i håndværkerbutikken 1 time efter din bestilling.
Kundeteamet
Hos AOs kompetencecenter sidder både medarbejdere, der er klar til at yde support via ao.dk, eller du kan kontakte dit kundeteam telefonisk. Hver AO-kunde har et dedikeret team på 3-4 medarbejdere, som er klar til bl.a. at yde teknisk vejledning, modtage ordrer mv. Kompetencecentrets medarbejdere er samlet i en såkaldt ringegruppe - det betyder, at hvis én medarbejder er optaget, så dirigeres opkaldet automatisk videre til nærmeste kollega. Du ringer altså ikke forgæves, hvis en medarbejder er til frokost. Kundeteamet har også mulighed for at trække på viden fra leverandørerne, sådan at du som kunde er sikret bistand, hvis der er opgaver, der kræver særlig viden.
Kundeteamet kan også hjælpe med særlig vejledning og projektering af belysningsanlæg. Har du fx fået til opgave at levere belysningsarmaturer til fx en butik eller lagerhal, kan teamet hjælpe med valg af armaturer og de nødvendige beregninger, sådan at du er sikret at dit belysningsprojekt overholder gældende regler. På den måde er kundeteamet med til at skaber merværdi til din forretning. Hos kundeteamet kan du også aflevere din ordre, og AOs medarbejder har mulighed for at dirigere leverancen til præcis den butik, som du foretrækker. Det betyder, at du kan afhente dine varer i håndværkerbutikken næste morgen.
Kundekonsulenten
Alle kunder har mulighed for at trække på AOs mand ved fronten - den kørende konsulent. Konsulenten sørger for at koordinere AOs ressourcer, så de er sammensat optimalt til kundens behov. Hvis en kunde fx har mange opgaver inden for belysning, kan konsulenten sørge for, at kundeteamet får en medarbejder med særlig ekspertise inden for belysning. Eller kundekonsulenten kan sørge for at inddrage en AO-medarbejder med et specielt lokalkendskab. Fx kan en el installatør i Hillerød få tilknyttet et fast kundeteam hos AOs kompetencecenter i Albertslund, og samtidig få en medarbejder fra den lokale håndværkerbutik, som har et nært kendskab til de lokale forhold.
Kundekonsulenten har også ansvar for at forhandle priser og rabatter med kunden, og sørger desuden for, at koordinere kundens ønsker til levering med AOs logistik.
Håndværkerbutikken
AO har et vidt forgrenet net af 48 håndværkerbutikker, hvor du altid får den personlige betjening. I butikken finder du basissortimentet, så du kan være sikker på, at du kan få hvad du behøver, for at få afsluttet jobbet hos kunden, få afsendt faktura og hurtigt komme videre til næste kunde. Håndværkerbutikkerne fungerer også som dit fremskudte lager for alle AOs 35.000 varenumre. Så hvis du i morgen har en opgave i en anden by, så får du blot dine varer leveret i håndværkerbutikken i den pågældende by næste morgen inden klokken 7. Du skal ikke først hjem for at afhente varerne på din virksomhedsadresse, og du behøver heller ikke få leveret på en byggeplads, hvor varerne måske kan bortkomme eller risikere at stå udendørs. Håndværkerbutikken har selvfølgelig også altid varm kaffe på kanden…